fbpx

_MET PLEZIER DOOR ONS VERZORGD

Wervingscampagne Traineeship | WO Management Traineeship Boels

Een daadkrachtige wervingscampagne waarbij we verdeeld over 2 wervingsperiodes 12 management trainees (11 NL en 1 DUI) én als bijvangst 4 starters geworven hebben voor Boels Rental.

_IN HET KORT

Resultaten

Step Image

12 universitair opgeleide management trainees

Step Image

Aanname van 4 starters voor andere functies

Step Image

Meer dan 85 sollicitanten verdeeld over 2 campagnes

_Boels Rental

Introductie

Met ruim 7.000 collega’s, 750 filialen in 18 landen is het familiebedrijf Boels één van Europa’s leiders in machine- en gereedschapsverhuur. Met een internationale verhuurvloot verzorgt Boels Rental opdrachten voor onder andere de bouwsector, industrie, event sector, overheden en non-profit instellingen. De medewerkers binnen Boels beschikken allemaal over het Boels DNA. Samen krijgen zij zaken voor elkaar en zetten ze die extra stap. Het doel van de organisatie voor de komende jaren is waar ze al aan de top staan, deze koploperspositie te behouden en de marktpositie op andere markten te verhogen. Dit kan alleen met medewerkers die een winnaarsmentaliteit hebben. Deze mentaliteit zoekt Boels ook in haar Management Trainees.

Introductie

Uitdaging

Voor haar management traineeship zocht Boels Rental, verdeeld over 2 jaar, 12 universitair opgeleide trainees. Een uitdaging die gekenmerkt werd door de locatie van het hoofdkantoor, in Sittard Limburg, salarisvoorwaarden die niet aansloten bij de markt én interne verdeeldheid over de inhoud van het traineeship (gericht op de Nederlandse- en Duitse markt). Wij grepen deze uitdaging met beide handen aan, positioneerde het traineeship goed, bleven dichtbij de waarden van Boels én worven de geschikte trainees. Met als bijvangst de invulling van nog eens 4 startersfuncties met de sollicitanten uit onze campagne.

_Beeldmateriaal

Opvallen in de massa

Goed beeldmateriaal is cruciaal voor een succesvolle online wervingscampagne, vooral als je de huidige generatie jong talent wilt aantrekken. Daarom organiseerden we voor beide wervingscampagnes een foto- en videoshoot met vier tot zes trainees van Boels Rental. Samen vormden zij hét gezicht naar de nieuwe lichting trainees. Het beeldmateriaal liet precies zien wat Boels, Boels maakt. De Cando-mentaliteit én de business waar het om draait: de verhuur van apparaten en machines, groot en klein. Dankzij echte beelden van trainees en een authentieke indruk van de organisatie en haar cultuur kunnen kandidaten zich identificeren met het Boels DNA en worden ze overgehaald om te solliciteren. Het resultaat? Aansprekende beelden die de aandacht van potentiële trainees trekken en nieuwsgierigheid opwekken naar het traineeship en de organisatie.

Opvallen in de massa

_CONCEPT & LANDINGSPAGINA

Groei als trainee bij Boels

Een sterk concept maakt een wervingscampagne effectiever en aantrekkelijker. Voor Boels Rental verenigden we cultuur en het traineeship rond “Groei als trainee bij Boels“. Deze propositie benadrukt de werkmentaliteit, de stappen die je als trainee kunt zetten en de diversiteit aan taken die je als trainee gaat doen, bovendien laat het zien waar Boels als organisatie voor staat. Trainees werken met ervaren professionals aan belangrijke projecten en ontwikkelen hun vaardigheden. Als trainee kun je groeien naar een managementfunctie binnen Boels.

Dit concept werd doorgevoerd in de hele campagne. Vanuit de ervaringsverhalen van de trainees creëerden we een landingspagina waarin de sterke punten van Boels én het traineeship naar voren kwamen en trokken dit door met een consistente opmaak van alle uitingen. Hiermee trok de campagne de aandacht van potentiële trainees.

Groei als trainee bij Boels
_SOLLICITEREN

Wervingscampagne

Boels Rental was op zoek naar 12 universitair opgeleide management trainees voor zowel de Nederlandse- als de Duitse markt. Met open communicatie hielden we intern de lijntjes kort en zorgden we er voor dat Boels als aantrekkelijke werkgever op de radar kwam bij potentiële kandidaten. Alleen op die manier kun je passend talent aantrekken dat door kan stromen naar de managementposities van de toekomst.

Onze wervingscampagne (in Nederland en Duitsland) voor het management traineeship van Boels Rental bestond uit drie fasen: zien, overwegen en doen. Op deze manier konden we de interesse van kandidaten stapsgewijs opbouwen. In de zien-fase gebruikten we aansprekende advertenties en social media. De overwegen-fase legde de nadruk op verdieping via de landingspagina en ervaringsverhalen. Kandidaten trokken we tenslotte over de solliciatie-streep in de doen-fase.

Deze aanpak met focus op de match tussen Boels en de kandidaat, leverde meer dan voldoende sollicitaties op. De 12 trainee-posities werden gevuld én er werden als klap op de vuurpijl nog 4 starters aangenomen met kandidaten uit onze campagne. Resultaat: 16 talentvolle jonge medewerkers klaar om Boels nog verder te laten groeien. Een Cando-resultaat!

Wervingscampagne
In december hebben we bij Boels besloten het management  traineeship in een nieuw jasje te steken, met als doel om in september zes nieuwe management trainees te laten starten. Gezien het uitdagende tijdspad hebben we besloten om de hulp en kennis van StudentFactor in te schakelen. Zij hebben voor ons de wervingscampagne opgezet en middels de juiste kanalen het talent weten te bereiken. Wat haast onmogelijk leek om binnen een maand een campagne te ontwerpen, inclusief foto- en videoshoots, en live te zetten, is toch gelukt door de inzet en flexibiliteit aan beide kanten. In het gehele proces zijn we ontzorgt door StudentFactor en mede door hun kennis, ervaring en gedrevenheid is het project een succes geworden met als resultaat dat er nu zes nieuwe toptalenten gaan starten.
Boels Rental
Judith Schörgers , Resourcing Manager bij Boels Rental

_OOK LEUK

Voor de cijfernerds

Step Image

3,5 miljoen weergaven van advertenties aan de doelgroep

Step Image

40.000 bezoeken van potentiele trainees aan de website

Step Image

33% meer posities ingevuld dan beoogd

Laten we kennismaken

Samenwerking leidt tot magie. We laten heel graag zien hoe we jou aan het beste talent kunnen helpen. Talent dat je de potentie geeft om te groeien. Let’s talk!

Neem contact op ➜ Aanmelden vacature ➜