fbpx

_MET PLEZIER DOOR ONS VERZORGD

Traineeship Promotie Emmi Group

Traineeship promotie van het (Operations & Supply Chain) Management traineeprogramma door middel van een succesvolle wervingscampagne waardoor Emmi Group in totaal 35 sollicitaties mocht ontvangen.

_IN HET KORT

Resultaten

Step Image

800.000+ vertoningen onder de juiste doelgroep

Step Image

35 gedreven sollicitanten

Step Image

1 enthousiaste trainee gestart

_EMMI GROUP

Introductie

Emmi Group is een Zwitsers zuivelbedrijf en één van de grootste producenten van zuivelproducten in Zwitserland. Het bedrijf produceert en verkoopt een breed scala aan zuivelproducten, waaronder kaas, yoghurt, melk en room. Emmi Group wilde graag een nieuw traineeprogramma opzetten om starters de kans te geven zichzelf te ontwikkelen richting van Operations & Supply Management. Het traineeprogramma is een gezamenlijk programma van drie bedrijven in Nederland, allen onderdeel van Emmi Group: Emmi Benelux, AHV & Bettinehoeve

Introductie

Uitdaging

Voor het Operations & Supply Chain Management traineeprogramma zocht Emmi Group een geschikte WO-master student. Hoewel Emmi Group een gevestigde naam is in Europa, en zeker in de zuivelindustrie, is deze naamsbekendheid minder groot in Nederland. Tel daar bij op dat het traineeprogramma haar eerste jaar ingaat, en de uitdaging is helder: starters en studenten enthousiast maken voor een onbekend traineeprogramma, terwijl de keuze op het gebied van traineeships enorm is. 

_Fotoshoot

Authentiek Beeldmateriaal

Authentiek beeldmateriaal dat jong talent het gevoel geeft hoe het écht is om te werken bij Emmi Group is enorm belangrijk om in de eerste plaats al interesse te wekken. Daarom organiseerden wij een fotoshoot met 7 werknemers om een realistisch en positief beeld te schetsen van werken binnen de organisatie. Plekken zoals de fabriek, de kaasmakerij en het kantoor werden allemaal opgenomen in het beeldmateriaal, zodat potentiële kandidaten weten waar ze écht terecht komen. Het resultaat? Fotomateriaal dat je enthousiast maakt en waar je een goed gevoel bij krijgt.

Authentiek Beeldmateriaal
_CONCEPT

JIJ +

Centraal staat het aannemen van trainees die matchen met de bedrijfscultuur. Trainees die assertief zijn, makkelijk communiceren en resultaten kunnen leveren. Die onderdeel willen zijn van de Emmi ‘familie’ en samen, in een diverse en open omgeving, met passie en plezier bij willen dragen. Zo kwamen we tot een concept dat samenkomt in JIJ + ….. (‘unieke waarde’), waarbij iedere waarde aansluit bij de bedrijfscultuur en een eigenschap onderstreept waar Emmi Group in een trainee naar op zoek is. In combinatie met het fotomateriaal, een advertentieconcept dat de interesse van relevant jong talent wel móet wekken.

JIJ +
_SOLLICITEREN

Traineeship Promotie

Emmi Group zocht een WO-master student die wilde instromen in het Operations & Supply Chain Management traineeprogramma. Om relevant talent te enthousiasmeren zijn we gestart met een awareness campagne van 4 weken om deze doelgroep kennis te laten maken met het traineeship. En met Emmi Group natuurlijk. Het kost immers tijd voor potentiële kandidaten om het traineeprogramma serieus te overwegen, zeker voor een nieuw programma.

Een awareness campagne is hiervoor het ideale middel. Door zichtbaar te zijn op verschillende kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn & het Google netwerk) zorgden we voor veel exposure. Daarnaast bouwden we in deze periode doelgroepen op van websitebezoekers die we later tijdens de wervingscampagne weer hebben geretarget, om hen zo aan te zetten tot solliciteren. Met succes.

Van awareness naar solliciteren

Na de awareness campage startte de échte wervingscampagne. Een periode van 5 weken waar potentiële kandidaten de mogelijkheid kregen om te solliciteren. Naast retargeting werd er ook contact gezocht met de kandidaten die zich al hadden aangemeld tijdens de awareness campagne. Via advertenties werd men doorgestuurd naar de website van het traineeprogramma waar o.a. de inhoud van het programma, verhalen van ambassadeurs en veel gestelde vragen uitgebreid werden behandeld.

Alle inspanningen op het gebied van beeldmateriaal, concept en campagne hebben samen geleid tot een mooi aantal van 35 sollicitanten. Niet lang daarna is een enthousiaste trainee begonnen met het Operations & Supply Chain Management traineeprogramma.

Traineeship Promotie

Laten we kennismaken

Samenwerking leidt tot magie. We laten heel graag zien hoe we jou aan het beste talent kunnen helpen. Talent dat je de potentie geeft om te groeien. Let’s talk!

Neem contact op ➜ Aanmelden vacature ➜