Wat is een Wervingscampagne en wat zijn de voordelen?
Jong talent aantrekken op een slimme, snelle en relatief makkelijke manier? Veel organisaties hebben in de huidige krappe arbeidsmarkt moeite om kwalitatief goede kandidaten aan te trekken. Ook zien ze dat nieuwe medewerkers relatief snel weer vertrekken. De oplossing? Wervingscampagnes! Met een wervingscampagne is het niet alleen eenvoudiger om (jong) talent aan te trekken, maar is de kans ook groter dat talent langer bij jouw organisatie werkzaam blijft.
Gelijk al benieuwd hoe zo’n wervingscampagne er precies uitziet? Lees hier hoe wij Boels hebben geholpen aan 12 trainees door middel van een wervingscampagne!
Wat is een Wervingscampagne precies?
Laten we beginnen met de definitie van een wervingscampagne. Wat is een wervingscampagne nou precies? Een wervingscampagne is een doordachte strategie om gekwalificeerde medewerkers aan te trekken voor specifieke functies binnen jouw organisatie. Het omvat een reeks geplande activiteiten gericht op het vinden, screenen en selecteren van geschikte kandidaten om aan de wervingsbehoeften te voldoen. Deze campagnes maken vaak gebruik van verschillende marketingtechnieken om potentiële sollicitanten effectief te bereiken. Het doel van een wervingscampagne is veelzijdig.
Talent aan je binden met een wervingscampagne?
Ontdek de kracht van op maat gemaakte en innovatieve wervingscampagnes voor trainees & starters. Naast een toestroom van jong talent, óók een boost voor jouw employer brand.
Meer over WervingscampagnesDe voordelen van een Wervingscampagne
Employer Brand
Allereerst zorgt een wervingscampagne voor een boost van jouw employer brand. Door jullie unieke cultuur, waarden en voordelen te laten zien, is het als organisatie makkelijker om talent aan te trekken dat zich kan identificeren hierin. Via gerichte marketinginspanningen kan je als organisatie een aantrekkelijk werkgeversmerk creëren dat aanspreekt bij potentiële kandidaten.
Kandidaten & Diversiteit
Daarnaast helpt een wervingscampagne jou bij het opbouwen van een pijplijn van potentiële kandidaten voor zowel directe vacatures als toekomstige mogelijkheden. Met campagne uitingen via verschillende social mediaplatforms, vacaturebanken en professionele netwerken kunnen organisaties meer potentiële kandidaten bereiken met daarnaast ook verschillende achtergronden en ervaringen, wat ook de diversiteit binnen de organisatie vergroot. Deze diversiteit brengt vernieuwing en frisse perspectieven in de werkomgeving. Door gerichte strategieën te gebruiken die specifieke kandidaatprofielen of sectoren meer aanspreken, kan je makkelijker (jong) talent aantrekken die over de juiste kwalificaties en ervaring beschikken.
Deze campagnes stellen jou ook in staat om in contact te komen met passieve kandidaten die mogelijk niet actief op zoek zijn naar nieuw werk, maar wel overtuigd kunnen worden door aantrekkelijke carrièremogelijkheden.
Kortom
Het gebruik van wervingscampagnes kan aanzienlijk bijdragen aan het succes van jouw organisatie door het wervingsproces te stroomlijnen, toptalent aan te trekken en je werkgeversmerk te versterken. Een goed uitgevoerde campagne stelt je in staat om in contact te komen met potentiële kandidaten, waardoor je de juiste personen voor beschikbare en toekomstige posities bereikt.
Nu je weet wat een wervingscampagne precies inhoudt, ontdek hier de belangrijke elementen van een online wervingscampagne
Benieuwd hoe wij te werk gaan? Ontdek het hier